Ήδη από χθες εκατοντάδες χιλιάδες μαθήτριες και μαθητές προσήλθαν στα σχολεία για την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Σε αντίθεση με παλιότερα χρόνια δεν αντίκρισαν ελλείψεις και μια εικόνα αποδιοργάνωσης και κατάρρευσης. Αντίθετα, βρήκαν καθηγητές και προσωπικό να τους περιμένουν έτοιμοι στις θέσεις τους και βιβλία στις αποθήκες. Μια απαραίτητη ποιοτική αναβάθμιση του επιπέδου και των συνθηκών φοίτησης στο Δημόσιο σχολείο γίνεται μετά από δεκαετίες ολιγωριών και σκοπιμοτήτων.
Το γεγονός πως για πρώτη φορά υπήρξε μια διαδικασία ενσωμάτωσης των παιδιών που αποτελούν θύματα της προσφυγικής κρίσης μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, δε μπορεί παρά να μας χαροποιεί. Παρά τις μεμονωμένες αντιδράσεις μερικών, η κατακραυγή από την ελληνική κοινωνία απέναντι στο ρατσισμό και το φυλετικό αποκλεισμό υπήρξε συγκινητική. Σήμερα, από τη σκοπιά της διαπολιτισμικής διάστασης το ελληνικό σχολείο προχώρησε ένα βήμα πιο κοντά στο όραμά μας.
Δεν ξεχνάμε πως το ελληνικό σχολείο ακόμα πάσχει από πληθώρα παθογενειών, αλλά και σε πολλά του σημεία έχει διεμβολιστεί από ιδεολογήματα που ανακόπτουν τις δυνητικές ικανότητες των μαθητών όπως η αριστεία και και ο ατομισμός, ενώ ακόμα αναπαράγει αναχρονισμούς που καταπιέζουν τις ανθρώπινες ελευθερίες.
Οι μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη το σημερινό σύστημα Παιδείας όμως δε θα προκύψουν από τις αγαθές ή μη προθέσεις της κυβέρνησης, αλλά η συνεχής αναζήτηση για τη βελτιστοποίηση του θα πρέπει να γίνει κτήμα όλης της σχολικής κοινότητας. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, το προσωπικό αλλά κυριότερα η μαθητική κοινότητα πρέπει να γίνουν οι πρωτοπόροι της μεγάλης αναγέννησης του εκπαιδευτικού συστήματος.
Σε αυτούς και ευχόμαστε κουράγιο και δύναμη για τη νέα αρχή αλλά και την υπόλοιπη ζωή τους.